طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)
میرزا جواد آقا تهرانی








حکایت ناهارآیت الله میرزا جواد آقای تهرانی (ره) درخبرگان

بسیاری از افراد، حساسیتی که به اموال خود دارند، نسبت به بیت المال ندارند، در حالی که مسئولیت انسان نسبت به بیت المال بیشتر از اموال شخصی است، که خداوند امانت داری را از صفات مومنان بیان کرده است: وَالَّذِینَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ.

حکایت ذیل نشان از دقت بالای عضو فقید مجلس خبرگان رهبری در حفظ بیت‌المال دارد.

حکایت؛ آیت الله میرزا جواد آقای تهرانی (ره) از عرفا بوده و در حفظ بیت المال دقت فراوان داشتند، هنگامی که ایشان به عنوان نماینده مجلس خبرگان انتخاب شدند، سعی می کردند از بیت المال استفاده نکنند و زیاد احتیاط می کردند؛ حتی از غذای آنجا هم نمی خوردند.

ایشان می فرمود: من وقتی در مجلس خبرگان برای تدوین و تنظیم قانون اساسی شرکت می کردم، شب‌ها در منزل فرزندم در تهران بودم، روزها ایشان مرا با ماشین شخصی خود به مجلس می برد و ظهر برای ناهار برمی گرداند و مجددا عصر می برد، چون مسافت راه از مجلس تا خانه طولانی بود من به ایشان گفتم لزومی ندارد برای ناهار به منزل بیایم؛ همانجا چیزی می خورم.

قرار شد من ظهرها در مجلس بمانم، اما چون نمی‌خواستم از غذای بیت المال استفاده کنم، صبح که از منزل بیرون می رفتم چند عدد میوه ( سیب یا پرتقال و ...) با خود می بردم، ظهر برای خواندن نماز پائین می‌آمدیم، پس از پایان نماز، مراقب بودم رفقا برای صرف ناهار بروند و کسی متوجه من نباشد. آن وقت می‌رفتم و میوه‌هایی را که با خود آورده بودم از جیب درمی آوردم و می خوردم، این ناهار من بود، بدون این که کسی متوجه شود.

سرکه بودی با نمک بر خوان او                       نه ز بیت‌المال بودی نان او

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۰
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">