طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

خدمت به خانواده

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۰۲ ق.ظ

خدمت به خانواده

على علیه السلام مى‏فرماید: «روزى فاطمه علیها السلام نزدیک اجاق نشسته بود و من عدس پاک مى‏کردم. در این حال پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله نزد ما آمد و فرمود:

اى ابوالحسن! پاسخ دادم: لبیک! اى رسول خدا صلى الله علیه و آله!

پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: از من بشنو- و من جز به دستور پروردگارم سخن نمى‏گویم- هیچ مردى در خانه به همسرش کمک نمى‏کند مگر آن‏که در برابر هریک از موهاى بدنش یک سال عبادت- روزه‏دارى روزهایش و شب زنده‏دارى شب‏هایش- براى اوست و خداوند پاداشى همانند پاداش صابران- داود پیامبر و یعقوب و عیسى- به وى عنایت مى‏کند.

اى على علیه السلام! هرکس در خانه- با خوشرویى- در خدمت اهل خانه‏اش باشد، خداوند تعالى نامش را در دیوان شهیدان ثبت مى‏کند و در برابر هر شب و روز پاداش هزار شهید براى وى مى‏نویسد و در برابر هر گام، پاداش یک حج و عمره برایش مقرر مى‏کند و خداوند در برابر هریک از رگ‏هاى بدنش، شهرى در بهشت به وى مى‏بخشد.

اى على! یک ساعت خدمت به خانواده بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره است و بهتر از آزاد کردن هزار برده و هزار بار جهاد و عیادت هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و سیر کردن هزار گرسنه و پوشاندن هزار برهنه و اعزام هزار اسب در راه خداست و براى او بهتر از هزار دینار صدقه به بینوایان است و براى او بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن و خرید هزار اسیر و آزاد کردن آن‏هاست و برایش بهتر از بخشیدن هزار شتر به بینوایان است و از دنیا نمى‏رود تا جایگاهش در بهشت را مشاهده کند.

اى على! هرکس در خدمتگزارى خانواده ترشرویى نکند، بدون حساب وارد بهشت مى‏گردد.

اى على! خدمت به خانواده، کفاره گناهان کبیره، خاموش کننده آتش خشم پروردگار، مهریه حورالعین‏، افزاینده نیکى‏ها و درجات است.

اى على! به خانواده خدمت نمى‏کند مگر صدیق [همواره راست گفتار و راست کردار] یا شهید یا کسى که خداوند خیر دنیا و آخرتش را بخواهد.»

منابع فقه شیعه (ترجمه جامع أحادیث الشیعة)، ج‏22، ص: 307

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۰
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">