طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)
29 سال حاصل رنج‌ها و زحمات پدر و مادر در یک خانه محقر و اتاق کوچک بوده، از همان ابتدا بیماری روحی و روانی که بر اثر جراحات ترکش و موج گرفتگی متعاقبا به وجود آمد همسر خود را طلاق و دختر یک ساله‌اش در خانه مادری تربیت شد و در طول زندگی از مهر پدری بی‌بهره شده است.
 
«حسن مزارع» فرزند محمد ساکن شهر سردشت زیدون از توابع شهرستان بهبهان، تکنیسین برق سنگین ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در سال 1362 استخدام و در سال 65 در اسکله بندر امام خمینی(ره) بر اثر بمباران هوایی از ناحیه سر و گردن و صورت دچار مجروحیت و موج انفجار شده است.
 
وضعیت عمومی این جانباز از سال 65 کم کم همراه با موج گرفتگی و توهمات روحی و روانی پدیدار شد که باعث رنجش خاطر خانواده شده است.
 
درصد جانبازی حسن مزارع که در کمیسیون ارتش مورد بررسی قرار گرفت، 51 درصد به ایشان تعلق داده شد و در همین راستا بنیاد شهید 50 درصد را لحاظ کرده است.
 
رفته رفته حال وی، رو به وخامت رفته به طوری که هر چند وقت یکبار به مدت یک ماه در بیمارستان بنیاد شهید اهواز بستری می‌شد.
 
اکنون که بیش از 25 سال از مجروحیت و جراحات و مشکلات جسمی و روحی جانباز حسن مزارع می‌گذرد وضعیت جسمی وی از لحاظ قلبی، کلیوی، فشار خون و... برای وی بسیار دشوار و برای خانواده‌اش بسیار زجرآورتر شده، به طوری که به سختی روی پاهای خود می‌ایستد.‌
 
وضعیت اتاق وی طوری است که به دلیل وضعیت خاص روحی و روانی و جسمی‌اش، در هفته دو تا پنج بار باید نظافت و شست‌وشو شود.
 
از کمیسیون اولیه تا کنون، جهت ارتقای درصد جانبازی، سه بار به کمیسیون پرونده ارجاع داده شده که متاسفانه با توجه به وخامت حال وی و بدتر شدن اوضاع روحی و روانی‌اش، هیچ تاثیری بر درجه جانبازی‌اش صورت نگرفته است.
 
 
*در پرونده وی موج گرفتگی درج نشده است
در آخرین جلسه کمیسیون وی که در آبان‌ماه 93 تشکیل شد نه تنها درصد جانبازی وی اضافه نشد بلکه درصد جانبازی وی طبق گفته کمیسیون پزشکی بنیاد شهید کل کشور به پنج درصد بر روی 50 درصد تبدیل شده و طبق پیگیری‌های جدی و شبانه‌روزی و به دستور مدیر‌کل بنیاد شهید کشور فعلا به همان 50 درصد جانبازی ابقا شده است.
 
رئیس کمیسیون پزشکی کل کشور گفته است چون ایشان در بدو ورود و به هنگام حادثه و ورود ایشان به بیمارستان در پرونده وی موج گرفتگی درج نشده، درصد جانبازی وی ارتقا داده نخواهد شد.
 
اثرات موج گرفتگی این جانباز بعد از مدت‌ها بر روی وی تاثیر گذاشته که کمیسیون پزشکی متاسفانه این موضوع را لحاظ نکرده است.
 
در گذشته مشکلات روحی و روانی وی آن قدر زیاد بود که بارها مشکلات جدی برای خود و خانواده و تنها دختر خود به وجود آورد که اگر کنترل نمی‌شد وضعیت ایشان روز به روز بدتر می‌شد.
 
*لزوم افزایش درصد جانبازی «حسن مزارع»
رئیس بنیاد شهید بهبهان در همین ارتباط در گفت‌و‌گو با فارس در بهبهان اظهار کرد: با توجه به سرکشی‌های مداوم و مکرر وضعیت حسن مزارع که به‌عنوان جانباز تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته، متاسفانه وضعیت او روز به روز بدتر و حال وی وخیم‌تر می‌شود.
 
 نعمت‌الله نیری افزود: توقع خانواده این جانباز و پیگیری‌های مداوم این خانواده بیشتر معنوی است و برای بالا بردن درصد جانبازی حسن مزارع تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.
 
وی در ادامه ضمن اشاره به پرونده «حسن مزارع» در کمیسیون پزشکی تصریح کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های مکرر درصد جانبازی این جانباز با توجه به وخامت حال وی، همان 50 درصد لحاظ شده که نیاز به افزایش تا 70 درصد است.
 
نیری ادامه داد: آخرین کمیسیون پزشکی که برای این جانباز منظور شد همان درصد قبلی اعمال شد که نیاز است با پیگیری بیشتر به 70 درصد افزایش یابد.
 
*با توجه به مشکلات روحی این جانباز، پرونده وی بار دیگر بررسی شود
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون پزشکی بر اساس محتویات پرونده نظر می‌دهد و این امر در شرایط کنونی که برای این جانباز پیش آمده بسیار سخت است.
 
نیری در ادامه گفت: از نظر بنیاد شهید شهرستان بهبهان تمام خدمات به این جانباز که در شهر سردشت زیدون سکونت دارد، رایگان است.
 
رئیس بنیاد شهید بهبهان ضمن اشاره به مجروحیت‌ها و جراحات روحی و روانی این جانباز یادآور شد: هیچ شکی نیست که بنیاد شهید وظیفه ذاتی خود می‌داند که به این خانواده و همه جانبازان خدمت کند و مشکلات آنان را پیگیری کند.
 
وی ضمن اشاره به وجود 2 هزار و 850 جانباز در شهرستان بهبهان افزود: شهرستان بهبهان بیش از یک‌هزار و 100 به این انقلاب اهدا کرده است.
 
نیری اضافه کرد: بیشترین مشکلاتی که خانواده‌های شاهد و ایثارگر و جانبازان با آن درگیر هستند بحث اشتغال، درمان و تحصیلات رفاهی است.
 
رئیس بنیاد شهید بهبهان در ادامه، ضمن پیشنهاد جهت پیگیری درصد این جانباز و بهبود وضعیت روحی و روانی حسن مزارع افزود: پیشنهاد می‌شود که با توجه به مشکلات روحی شدید این جانباز بار دیگر پرونده وی در کمیسیون عالی بنیاد مورد بررسی قرار گیرد.
 
انتظار می‌رود بنیاد شهید به صورت جد به دنبال ارتقای جانبازی وی و همچنین پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از این جانباز باشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۱
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">