طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

دامنه تاثیرگذاری نامه رهبری به جوانان غربی

چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۴ ق.ظ


دامنه تاثیرگذاری نامه رهبری به جوانان غربی

در همین روزهای اخیر که از صدور نامه دوم رهبر معظم انقلاب گذشته دنیا شاهد است که با وجود سانسور و بی تفاوتی بسیاری از رسانه های غربی و آمریکایی اما این نامه در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشته است.

واقعیت آن است که جوان غربی امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه و شیفته دریافت چنین پیام های نورانی است؛ آن هم با ادبیاتی مهربانانه همچون یک پدر که مقام معظم رهبری نسل جوان غربی را مورد خطاب حکیمانه و دلسوزانه خویش قرار داده اند.

بی شک جای خالی چنین نامه ای در جامعه غربی و در بین جوانان آنها احساس می شد چه آن که نسل جوان آن ها منتظر است که جدای از دروغ هایی که سردمداران آن ها می زنند حرف های الهی و آسمانی را بشنود و با حقایق بیشتر و بهتر آشنا شود.

بی شک رهبر فرزانه انقلاب با تنظیم و صدور این نامه تاریخی هدف والایی را دنبال می کنند و به یقین حرف هایی که از دل برآید لاجرم بر دل ها و قلوب انسان ها خواهد نشست و اثرش را خواهد گذاشت.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۵
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۱)

جوانان غربی در کشورهایی زندگی می‌کنند که اخباری مثل برگزاری فستیوال پرتاب گوجه‌فرنگی یا انتخاب زیباترین دختر سال، در شبکه‌های تلویزیونی، پایگاه‌های اینترنتی و صفحات روزنامه و مجله، بازتاب وسیعی پیدا می‌کند و برای آن‌ها صدها ساعت‌ و هزاران سطر، اختصاص داده می‌شود اما درباره‌ی اخبار مهمی مثل تجمع و راه‌پیمایی میلیونی در روز اربعین، خبری منتشر نمی‌شود.

در چنین شرایطی، ارزش نامه‌‌های تاریخی، حکیمانه و الهیِ مقام معظم رهبری، نمایان می‌شود. دعوت ایشان مبنی بر شکستن پرده‌های ضخیمِ سانسور و مراجعه‌ی مستقیم و بی‌واسطه به قرآن کریم و تفکر در نحوه‌ی برخورد با پدیده‌های شومی مثل داعش، تنها راه رهاشدن جوامع غربی از دامی است که سیاست‌مداران آنها گسترده‌اند. خطاب مستقیم به جوانان غربی، علاوه بر نشان‌دادن اعتماد‌به‌نفس و قدرت جمهوری اسلامی ایران در نشان‌دادن راهی برخلاف راه موجود در غرب، این نکته را هم بر همگان آشکار کرد که اسلام واقعی، برای جوانان غربی هم «حسّ حقیقت‌جویی» قایل است و آنان را به رسمیت شناخته و مورد خطاب قرار میدهد؛ و این دقیقاً نقطه‌ی مقابل تفکر غالب در غرب است که اسلام و مسلمانان را خشن، غیرمنطقی و ستیزه‌جو معرفی می‌کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">