طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

زهد وساده زیستی مقام معظم رهبری

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ق.ظ

زهد وساده زیستی مقام معظم رهبری

 

آیت‌الله مؤمن گفت: من از نزدیک با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از انتصاب به رهبری و پس از آن آشنا هستم و معتقدم از زهد و تقوا و پارسایی ایشان به واسطه رهبری ذره‌ای کاسته نشده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مقام معظم رهبری همواره به دنبال اجرای احکام اسلامی هستند و به خداوند متعال و معنویات توجه ویژه‌ای دارند و خداوند نیز به ایشان همواره نصرت عطا می‌فرمایند.

ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم و وظیفه داریم برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کنیم تا ایشان نظام اسلامی را در مسیر اصلی خود حفظ و پاسداری کرده و پرچم نظام را به دست حضرت ولی‌عصر (عج) بسپارند.     


علامه بهلول می‌گفت در بین مردم به زهد معروفم ولی زهد آیت الله خامنه ای بیشتر از من است چرا که من چیزی ندارم و زهد می ورزم ولی ایشان در مقامی هستند که می توانند داشته باشند و زهد می‌ورزند.

 

  

حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، سرپرست حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران و مدارس تابعه،

وی با تأکید بر ساده‌زیستی طلاب و دنباله‌روی از سیره مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: متأسفانه برخی معاندان و جاهلان به تخریب چهره مظلوم مقام معظم رهبری می‌پردازند و منکر ساده‌زیستی و سیره عملی زندگی ایشان هستند.

با بیان خاطره‌ای از دیدار با مقام معظم رهبری گفت: دلم می‌خواهد از نعلین پاره پاره و ترک خورده مقام معظم رهبری عکس بگیرم تا مظلومیت و ساده‌زیستی «سید علی» را به دیگران نشان دهم.


 

آیت الله عبدالله نظری، از علمای برجسته حوزه علمیه مازندران،
وی حضرت آیت الله خامنه ای را انسانی
 کامل، ‌عادل، مدیر و مدبر دانست و تصریح کرد: ایشان شخصیتی عاقل، با درایت و دلسوز هستند.

آیت الله نظری به زهد مالی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان به عنوان رهبر انقلاب، هنوز خانه‌ای از خود ندارند و همانند امام خمینی‌(ره) که در یک خانه اجاره ای زندگی می کردند، خانه‌ای از خود ندارند، و تنها
 یک خانه در مشهد داشتند که آن را هم به کتابخانه اهدا کردند

 

حیدر رحیم پور ازغدی از مبارزین قدیمی مشهد است که دوستی دیرینه ای با آیت الله خامنه ای دارد.

درباره وضع زندگیش یک وقتی به تهران به خانه ایشان رفتم برای غذا جلوی ما برنج خالی گذاشت. آن هم از این برنج های تایلندی و کوپنی. جلوی خودش هم هیچی نبود. یکبار دیگر برنج با کشمش جلوی ما گذاشت. یک بار دیگر با عدس خالی گذاشت. دفعه بعد ماکارونی جلوی ما گذاشت. گفتم آقاجان! تو به خانه ما می آمدی ما اینجور از تو پذیرایی می کردیم! (باخنده) گفت من درآمد زیادی ندارم. فقط کتاب هایی که می نویسم را بیست درصد قیمتش را می گیرم.

یکبار آقا مجتبی، پسر آقا را دیدم که کلی لاغر شده بود. گفتم بابا به شما غذا نمی ده؟ گفت چرا! اتفاقاً به تازگی از بس به ما فشار آمده رفته یک سری از کتاب هایش را به مبلغ یک میلیون فروخته و پولش را بین ما بچه ها تقسیم کرده و دویست تومان هم به من رسیده!


محمدی گلپایگانی : با اینکه مقام معظم رهبری می توانند از همه ی امکانات مادی بهره مند شوند، سطح زندگی خصوصی ایشان از سطح زندگی یک شهروند معمولی پایین تر است.


حاج احمد آقا خمینی : من از داخل منزل ایشان مطلع هستم، مقام معظم رهبری در خانه، بیش از یک نوع غذا بر سر سفره ندارند. خانواده معظم‌له روی موکت زندگی می‌کنند.

 

شهید دستغیب می‌فرمایند : امام فرموده : به من خدمتگزار بگویید بهتر است از اینکه رهبر بگویید . آقای علی خامنه‌ای هم این‌جوری است، مقام نمی‌خواهد ، مقام روی او اثر نمیگذارد .

 

آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمایند: رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید، عالمی،‌ رهبری، موحدی، سیاسی، دینداری، انسانی، ربانی، پاک منزه، کسی که دنیا شکارش نکرده،


بزرگی تمامی نعمت‌های خداوند در قبال ولایت فقیه در حکم "صفر " است

به گزارش حزب الله شیراز آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم در گفت‌وگو با نشریه پرتو سخن اظهار داشت: یکی از نعمت‌های بزرگی که اگر سالیان دراز تمام وقتمان را صرف کنیم که شکر خدا ‌کنیم حقش ادا نمی‌شود برقراری نظام اسلامی، حاکمیت ولایت فقیه و بخصوص وجود شخص مقام معظم رهبری و برقراری نظام اسلامی خداپسند است که آرزوی همه انبیاء و اولیاء و صالحان عالم در طول تاریخ بوده و جز در یک محدوده خاص زمانی و مکانی، موارد روشنی از آن سراغ نداریم.وی افزود: ولایت فقیه نعمت عظیمی است که به دست امام رضوان ا... علیه بنیان گذاری شد و به دست مقام معظم رهبری آبیاری و پرورش داده شد؛ نعمت‌های دیگر هرقدر بزرگ باشد در قبال این نعمتی که می تواند سعادت ابدی و بی نهایت بیافریند در حکم صفراست.

تقوا، ساده زیستی و زهد رهبر انقلاب برای برخی افسانه است

علامه مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه اگر در عالم تشیع سه نفر رجال دان قوی داشته باشیم یکی ازآن‌ها رهبر معظم انقلاب است، افزود: در بسیاری از رشته‌های علمی دیگری که متأسفانه آن‌طور که باید و شاید شناخته شده نیست در مسائلی که ارتباط با حافظه دارد مثل قضایای تاریخی و تحلیل تاریخ که در حد اعجاز است. تقوا، ساده زیستی و زهد ایشان داستان‌هایی دارد ‌که برای بعضی مثل افسانه حساب می شود که کسی در یک چنین موقعیت حساسی با این‌همه امکاناتی که در اختیارش قرار دارد این‌جور ساده و زاهدانه زندگی می کند و ده‌ها فضیلت دیگری که واقعا شمارش آن‌ها مشکل است چه رسد به بیانش. هر یکی از این‌ها اگر در فردی باشد او یک فرد بسیار ممتاز اجتماعی به شمار می رود. وقتی مجموع این‌ها را خدا در یک فرد جمع کرده و او را در رأس این ملت قرار داده چقدر ما باید قدر این نعمت را بدانیم. 

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۵
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">