طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

دشمنان چگونه با سوء استفاده از صحنه انتخابات ، آن را به صحنه جنگ نرم و مقابله با نظام تبدیل می کنند؟

اهمیت و جایگاه ویژه انتخابات در نمایش اقتدار، استحکام و مردم سالاری دینی نظام و پویایی آن ، موجب شده تا دشمنان و بدخواهان نظام که به دنبال سوء استفاده از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند ، تمام تلاش خویش را به کار گیرند تا با بهره گیری از شگردهای مختلف این فرصت فرا روی نظام و مردم را در خلق حماسه ای ماندگار در تاریخ کشور ، تبدیل به تهدید و چالشی علیه نظام و مقابله با آن کنند . بدون تردید شناسایی برنامه ها و راهکارهای دشمن در انتخابات پیش رو ، نقش مهمی در مقابله با تهدید ها و توطئه های آنان و خنثی شدن آنها و افزایش آگاهی وبصیرت مردم خواهد داشت.از این رو نگاهی گذرا به مهمترین اقدامات و برنامه های دشمن در سوء استفاده ازانتخابات پیش رو و تبدیل آن به صحنه جنگ نرم و مقابله با نظام خواهیم داشت .

مهمترین راهکارهای دشمنان در انتخابات پیش رو

1.دلسرد و مأیوس کردن مردم ؛ از اهداف و برنامه های اصلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی در راستای جنگ نرم و مقابله با نظام اسلامی در عرصه انتخابات ، مأیوس نمودن و دلسرد کردن مردم از حضور در صحنه انتخابات و بی رونق کردن آن است . دشمنان نظام اسلامی که دریافته اند، نمی توانند مانع اصل برگزاری انتخابات شوند ، تلاش می کنند تا با اقدامات و راهکارهای گوناگون ، مردم را دچار یأس و ناامیدی کنند و انگیزه مردم را در حضور در میدان انتخابات کاهش دهند و در نهایت انتخابات را از رونق بیاندازند و بدنبال آن تبلیغات گسترده ای را بر علیه نظام جمهوری اسلامی و کاهش جایگاه مردمی آن به راه اندازند و با جرأت بیشتری به دشمنی با نظام ادامه دهند .


مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: « دشمنان ملت ایران همیشه سعی کرده‌اند انتخابات را از شور و هیجان بیندازند؛ برنامه‌ریزی کردند که مردم را از حضور در پای صندوقهای رأی باز بدارند؛ مردم را دلسرد کنند، مرم را ناامید کنند. در طول سالهای مختلف که ما انتخابات داشتیم ــ چه انتخابات مجلس، و چه به خصوص انتخابات ریاست جمهوری ــ همیشه دشمنان ما سعی کردند این انتخابات را بی‌‌رونق کنند؛ این به خاطر اهمیت انتخابات در کار کشور است.»[1]« امروز انواع و اقسام تبلیغات وجود دارد براى اینکه در عرصه‌ اقتصادى، مردم را دچار یأس و نومیدى کنند؛ در عرصه‌ سیاسى، انگیزه‌ مردم را از حضور در میدان سیاست و بالخصوص در میدان انتخابات کاهش دهند.»[2]


2.ایجاد تنش و اختلاف افکنی ؛ اختلاف افکنی و جنجال آفرینی ازدیگربرنامه ها وشیوه های دشمنان در انتخابات پیش رواست . دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات به دنبال برهم زدن آرامش جامعه و ایجاد فضای تنش و اختلاف هستند تا از شکل گیری فضای دوستی وشور ونشاط سالم در صحنه رقابت های انتخاباتی جلوگیری نمایند و با حاکمیت احساسات و هیجان های کاذب و فاصله گرفتن از فضای منطقی و عقلانی و رو در رو قرار دادن جریان های سیاسی کشور و مردم با یکدیگر و سوء استفاده از اختلاف نظرها و سلیقه ها و تبدیل آن به اختلاف های اساسی ، مردم را درگیرجنجال ها و اختلاف های فرسایشی کنند وبدین وسیله موجب سرخوردگی آنان و کاهش میزان مشارکت عمومی شوند .


3. کاستن از اهمیت انتخابات و بی اثر نشان دادن آن در حلّ مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور ؛ از راهکارهای دیگر دشمنان نظام در راستای جنگ نرم علیه نظام ، کم اهمیت جلوه دادن انتخابات و القای بی تأثیر بودن آن در حلّ مشکلات کشور است . دشمنان با تمرکز بر مشکلات و بزرگ و سیاه نمایی وضعیت کشور به دنبال این هستند که چنین وا نمود کنند که حضور مردم در انتخابات تأثیری دربرطرف نمودن مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی نداشته و شرکت در انتخابات کمکی به بهبود شرایط کشور نمی کند و هر فردی که به عنوان رییس جمهور انتخاب شود وضعیت کشور همین است و تغییر چندانی در شرایط کشور ایجاد نخواهد شد و بدین ترتیب از حضور حماسی و مشارکت حد اکثری مردم جلوگیری نمایند .


4. القای نمایشی بودن انتخابات و طرح مسائلی همچون سالم نبودن و آزاد نبودن انتخابات ؛ نمایشی نشان دادن انتخابات و زیر سؤال بردن سلامت و آزادی انتخابات و طرح مسائلی همچون سالم نبودن انتخابات یا آزاد نبودن انتخابات و در نهایت کم اهمیت جلوه دادن انتخابات از شگردهای دشمن برای کاستن از اهمیت انتخابات و کمرنگ نمودن حضورمردم است . گاه دشمنان چنین وانمود می کنند که انتخابات در جمهوری اسلامی نمایشی بوده و نتایج انتخابات از پیش تعیین شده است و متأسفانه بعضی نیز در داخل دانسته یا نادانسته همین خط فکر القایی دشمن را دنبال می کنند در حالی که روند انتخابات در کشورما وشفافیت آن و نتایج انتخابات در دوره های گذشته و تکاپوی دشمنان برای بی اثر کردن انتخابات به خوبی نادرست بودن این ادعا را ثابت می کند. به راستی اگر انتخابات در کشور ما نمایشی است چرا با نزدیک شدن انتخابات ، دشمنان نظام با استفاده از پوشش رسانه ای گسترده خویش به دنبال تأثیر گذاری بر مردم و کمرنگ نمودن حضور آنان در صحنه انتخابات هستند .


همچنین طرح سالم نبودن انتخابات یا آزاد نبودن آن توسط دشمن نیز در راستای تأثیر گذاری برحضور و مشارکت مردم صورت می گیرد .


مقام معظم رهبری در این باره فرمودند : « آن کسانى که ممکن است از سر دلسوزى، راجع به انتخابات یک توصیه‌هاى عمومى بکنند که آقا انتخابات این جورى باشد، آن جورى نباشد، حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مأیوس نکنند،هى نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سى و چند تا انتخابات داشته‌ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آنچه که در ایران می گذرد، آزادتر است؟ کجا صلاحیتها ملاحظه نمی شود، که اینجا روى این مسائل هى تکیه بکنند، هى تکیه بکنند، هى بگویند، هى تکرار کنند و یواش یواش این ذهنیت را به خیال خودشان در مردم به وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده‌اى ندارد؟ این یکى از خواسته‌هاى دشمن است. آن کسانى که در داخل، این حرفها را می زنند، ممکن است غفلت کنند. من می گویم غفلت نکنید، حواستان باشد، کار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نکند؛ مقصود او را تکمیل و تتمیم نکند.


یک مسأله‌ دیگر این است که به مردم گفته شود، تلقین شود که انتخابات سلامت لازم را ندارد. البته بنده هم تأکید می کنم که انتخابات باید سالم برگزار شود؛ منتها این، راه دارد. در جمهورى اسلامى، در قوانین ما، راه‌هاى قانونىِ بسیار خوبى براى حفظ سلامت انتخابات پیش‌بینى شده است. البته کسانى بخواهند از طرق غیر قانونى عمل کنند، خب به ضرر کشور می کنند؛ کمااینکه در سال هشتاد و هشت از راه‌هاى غیر قانونى وارد شدند، کشور را دچار هزینه کردند، براى مردم اسباب زحمت درست کردند، براى خودشان هم اسباب بدبختى و سرشکستگى در زمین و در ملأ اعلى شدند. راه‌هاى قانونىِ خوبى وجود دارد. بله، بنده هم اصرار دارم که انتخابات باید با سلامت کامل، با رعایت امانتِ کامل انجام بگیرد. مسئولین دولتى و مسئولین غیر دولتى که در کار انتخابات دست‌اندرکارند و مسئول هستند، همه باید طبق قانون، با دقت کامل، با رعایت کمال تقوا و پاکدستى عمل کنند تا انتخابات سالمى پیش بیاید؛ و مطمئناً هم چنین خواهد شد.» [3]


5. حاشیه سازی و سرگرم نمودن مردم به مسایل دیگر ؛ از شگردهای دشمنان برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات ، می تواند حاشیه سازی و سرگرم نمودن مردم به مسائل دیگر درایام انتخابات باشد که با ایجاد بی ثباتی اقتصادی و امنیتی در کشور و با هدف کاستن از شور انتخاباتی در میان مردم و کمرنگ نمودن حضور آنان درانتخابات صورت می گیرد. دشمنان نظام جمهوری اسلامی که با هدف خسته کردن مردم و جدا نمودن آنان از نظام جمهوری اسلامی ، به تشدید فشارها و تحریم ها بر علیه کشورمان رو آورده اند ، با برنامه ریزی در زمان انتخابات تلاش می کنند تا با پیش کشیدن مسأله ای برای کشور مردم را سرگرم آن نموده و بدین وسیله بر حضور مردم در انتخابات تأثیر بگذارند .


مقام معظم رهبری با هشدار نسبت به این قضیه فرمودند: « یکى از راه‌ها هم این است که سعى کنند در ایام انتخابات، سر مردم را به یک چیز دیگرى گرم کنند؛ یک حادثه‌اى پیش بیاورند، یک ماجرایى درست کنند؛ یک ماجراى سیاسى، یک ماجراى اقتصادى، یک ماجراى امنیتى.»[4]


آنچه اشاره شد ، مهمترین برنامه ها وشیوه های دشمن برای تبدیل عرصه انتخابات به صحنه جنگ نرم و مقابله با نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از تحقق حماسه سیاسی توسط مردم است .

مردم هوشیار و آگاه ایران اسلامی باید شرایط حساس کشور را به خوبی درک نموده و جایگاه و نقش نظام جمهوری اسلامی را در سطح منطقه و عرصه بین المللی مورد توجه قرار دهند و اهداف دشمنان از دشمنی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی و اعمال فشارها و تحریم ها بر علیه آن را بشناسند و با توجه به روند رو به رشد و پیشرفت کشور و دستاوردهای بزرگ آن در عرصه های مختلف، با وجود برخی مشکلات کشوربه ویژه مشکلات اقتصادی ، با حضور حماسی و حد اکثری خود، دشمنان را همچون گذشته در رسیدن به اهداف خویش نا امید سازند و نشان دهند که در مسیر روشنی که پیموده است ، استوار و با صلابت ایستاده اند .


نامزدهای انتخاباتی نیز باید با بصیرت و آگاهی لازم صحنه انتخابات را به صحنه نمایش رقابت سیاسی سالم و تبلورمردم سالاری دینی تبدیل نمایند و زمینه حضور حد اکثری و حماسی مردم را فراهم سازند و از هر گفتار و رفتاری که دور از آداب و اخلاق اسلامی و در راستای تخریب و اختلاف افکنی و تشنج آفرینی می باشد و مردم را دلسرد و مأیوس می سازد ، دوری کنند و دانسته یا نادانسته با دست خویش آب به آسیاب دشمن نریخته و او را در دستیابی به اهداف خویش یاری نکنند .




پاورقی ها:

1- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، بیانات در حرم مطهر رضوی ، 1/1/92

2- همان ، بیانات در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور به مناسبت هفته کارگر، 7/2/92

3- همان ، بیانات در دیدار مردم استان قم در سالروز قیام نوزده دی ، 19/10/91

4- همان

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۱
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">