طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

آیت الله اراکی: هجوم به مکتب اهل بیت با قیچی دو لبه تکفیری‌ها و شیعیان جاهل

به گزارش سایت فتن به نقل از جهان، آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب از شبکه جهانی ولایت بازدید کرد. آیت الله اراکی در این دیدار گفت: من وجود این شبکه را تبریک می گویم. وجود چنین شبکه ای بسیار لازم و ضروری است. امیدواریم انشالله بیش از این، خدای متعال به شما توفیق عنایت کند که به نفع اهل بیت مظلوم کار می کنید.

وی افزود:‌ روش باید همان ادع إلی سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة‌ و کهوجادلهم بالتی هی أحسن باشد؛ یعنی باید جستجو کرد تا به بهترین روشها رسید و لعن، تکفیر، سب و قذف جریانهایی که خود را به تشیع منتسب می کنند، اثر مثبتی نداشته که اثر منفی هم داشته است. اولین اثر منفی آن این است که ابواب اسماع قلوب را بر حق اهلبیت می بندد. یعنی آنها اجازه نمی دهند که بیایند فکر کنند که اهلبیت چه گفته اند، چه می گوید. حرف چیست و این آسیب بزرگی است که به مکتب اهلبیت زده می شود.

آیت الله اراکی عنوان کرد:‌ در حقیقت امروز هجوم به مکتب اهل بیت قیچی دو لبه ای است که یک لبه آن را تکفیری ها، وهابی و سلفی های تند رو تشکیل می دهند و یک لبه دیگر آن را منتسبین به تشییع که جاهل و یا وابسته به دشمن هستند که رابطه مردم را با اهل بیت می کنند. هر دو دسته این راه را قطع می کنند این ها حببونا إلی الناس را از بین می برند و این که می فرمایند مردم را با کلام ما آشنا کنید إن الناس إذا عرفوا محاسن کلامنا لاتبعونا.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: کار کردن روی شخصیت حضرت زهرا(س) بسیار لازم است چون هیچیک از ما نمی توانیم شیعه تر از حضرت زهرا(س) و امیر المؤمنین نمی توانیم باشیم. بنابراین باید روی شیوه امیرالمؤمنین و صدیقه طاهره(س) که شیوه نقد منطقی است، کار کنیم.

وی تاکید کرد: بنده با بزرگ کردن شخصیت صدیقه طاهره (س) صد در صد موافقم و این را از اهم ضرورت می دانم؛‌ منتها به همان شکلی که خودشان بوده اند یعنی نه در جهت ایجاد تشنج.

آیت الله اراکی با اشاره به حمایت حضرت زهرا (س) از حضرت امیر (ع)، اظهار داشت: اگر حضرت زهرا(س) این موضع را نمی گرفت و این بیان حق را نداشت؛‌ اصلا از عهده امیر المؤمنین (ع) بر نمی آمد که بیاید حقانیت خودش اعلام را بکند؛ چون متهم می شد و می گفتند یجر النار إلی قرصه. صدیقه طاهره آمد میدان راه را باز کرد و شاید یکی از معانی فاطمة حجة الله علی الحجج همین باشد. ما می توانیم در رسانه بگوییم که حضرت زهرا مخالف خلفا بود و نقد می کرد به این دلایل و نقد منطقی حضرت زهرا (س) را بیان کنیم.

وی عنوان کرد: اساس تشیع محبت به اهل بیت (ع) است، بنابراین تمرکز روی محبت به اهل بیت (ع) باشد . اشعاری که علمای اهل سنت برای اهل بیت (ع) گفته اند مثلا عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت چابهار که خودشان هم از سادات می باشند ، آنچنان علاقمند به حضرت زهرا (س) است که یک وقت ، شعری برای حضرت زهرا (س) سروده بودند که واقعا ما را منقلب کرد ، اینها را بیاوریم ، من این استدعا را دارم که نسبت به موالید ائمه اطهار (ع) بالاخص موالید پنج تن آل عبا (ع) تا جایی که می شود از اهل سنت استفاده کنیم ، حتی شما بیایید با همکاری مجمع مراسم جشن میلاد برگزار کنید و در شبکه ولایت پخش کنید . و در این مراسم ، حضور اهل سنت را پررنگ کنید . یکی از کارهایی که می شود وهابیت و جریان های سلفی را منزوی کرد همین ترویج موالید (ایام میلاد ائمه(ع)) است چون این جشن ها را همه مسلمین قبول دارند . همه هم معتقد هستند . و آن وقت وهابی ها موضع می گیرند بر علیه اهل سنت . در مسئله محبت به اهل بیت (ع) این جریانات تکفیری را منحرف کنید.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: حتی مسئله مقابر و مشاهد ائمه اطهار (ع) علاقمندی علمای اهل سنت نسبت به حضرت امام رضا (ع) ، همه ائمه نور واحد می باشد . اما علمای اهل سنت علاقمندی خاصی به حضرت امام رضا (ع)‌دارند . این همه اشعار در مورد اهل بیت گفته اند . غالبا بهترین شعر هاست . ما هم در خدمت شما هستیم.

در ادامه جلسه آیت الله حسینی قزوینی، رئیس شبکه ولایت هم در رابطه با سیاست های این شبکه گفت: شبکه ولایت دارای شورای سیاستگذاری است و هر دوهفته یکبار جلسات آن با حضور حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی است که در راس شورای می باشد و سیاست های شبکه در این شورا تصمیم گیری می شود. اعضای آن آیت الله اعرافی دبیر شورا، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله طبسی،‌ حجج اسلام والمسلمین حاج آقای ربانی خراسانی، دکتر زمانی، دکتر رضایی اصفهانی، دکتر مبلغی و آقای ملکی هستند که این افراد با مناصب مختلف در این جلسات حضور می یابند و سیاست های کلان در شورا رقم می خورد.

وی افزود: در رابطه با مقدسات اهل سنت شاید بنده اولین روحانی شیعه باشم که این را بارها گفته ام وشعار من همواره این بوده که اهانت به مقدسات اهل سنت گناهی بزرگ و نابخشودنی است. حتی توهین به ام المومنین عایشه را ارتداد و کفر می دانم و این امر باعث شده است که در شبکه هایی مانند شبکه اهل بیت که منتسب به اللهیاری می باشد، بارها به خاطر همین حرف بنده را مورد حمله های تند قرار داده و اهانت کرده اند که این حرف آقای قزوینی است. در حالیکه این حرف من نیست واژه قرآنی است . امروز همدلی بین شیعه و سنی تنها چیزی هست که وهابیت را منزوی و از میدان خارج می کند. همدلی بین شیعه وسنی باید بیشتر شود و هرکس سر سوزنی اختلاف بین شیعه و سنی را دامن بزند ، خائن به اسلام و دشمن اسلام است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۲
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">