طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

۸۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

اعمال و احکام اختصاصی پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ چیست؟

  • وقتی انسان به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) توجه می کند، می بیند که بعضی از احکام و اعمال مختص به پیامبر اکرم (ص) بوده است. این اختصاص احکام و اعمال هر کدام دلایل و حکمت های به خصوصی دارد، که مجال بیشتری می طلبد که انسان بحث نماید. اکنون با توجه به قرآن کریم و روایات اختصاصات و اعمال پیامبر اکرم (ص) را به ترتیب ذکر می کنیم.
    1. نماز شب: یکی از اختصاصات پیامبر اکرم (ص) نماز شب است. نماز شب بر دیگر مؤمنین مستحب موکد است ولی بر شخص پیامبر اکرم (ص) واجب بوده است.
    وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّک عَسَی أَن یَبْعَثَک رَبُّک مَقَامًا مَّحْمُودًا[1].
    پاسی از شب را از خواب برخیز و قرآن بخوان این یک برنامه اضافی است علاوه بر نمازهای فریضه برای تو، باشد که در پرتو این عمل، خداوند تو را به مقام محمود مبعوث کند.
    بسیاری این جمله (نافلة لک) را دلیل بر آن دانسته اند که نماز شب بر پیامبر اکرم (ص) واجب بوده است زیرا نافله به معنای (زیاده) است اشاره به اینکه این فریضه اضافه، مربوط به تو است.[2]
    از این آیه به وسیله قرائن و روایات استفاده می شود که نماز شب که اصل آن مستحب است بر پیامبر اکرم(ص) واجب بوده است. در این جا خوب است که بفهمیم منظور از مقام محمود در این آیه چیست؟
    در تفسیر عیاشی از امام باقر(ع) یا امام صادق (ع) می خوانیم که در تفسیر جمله «عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا» فرمود: «هی الشفاعة».[3]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۵۶
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

" خروج سفیانی از علائم حتمیه که ۱۵ ماه به خروج قائم قیام میکند و یکروز هم اضافه نمی شود "


امام صادق (ع):‌ از نخستین روزیکه سفیانی خروج می کند تا روزی که حکم می راند ۶ ماه  تمام است. سپس ۹ ماه تمام حکم می راند و حتی یکروز هم بر آن اضافه نمی شود. هنگامیکه این امر تحقق یافت بسوی ما بشتابید .

منابع

روزگار رهایی ص ۱۱۲۹ و ۱۱۳۰                     بحار الانوار ج ۵۲ - ص ۲۴۸

                                          غیب نعمانی ص ۱۶۲

امام صادق (ع) :‌ هنگامیکه سفیانی بر ۵ منطقه ( دمشق، ‌حمص،‌ حلب،‌ اردن و قنسرین ) تسلط یابد ۹ ماه برای او بشمارید.

منابع

روزگار رهایی ص ۱۱۲۹                       غیبت نعمانی ص 163

بشارت السلام ص 122                          الزم الناصب ص 180

غیبت شیخ طوسی ص 283                     بحار الانوار ج 52 - ص 206

امام صادق علیه السلام : خروج سفیانی از امور حتمی است. و خروج او در ماه رجب بوده از آغاز خروج تا پایان عمرش ۱۵ ماه است. ۶ ماه تمام جنگ می کند هنگامیکه بر مناطق ۵گانه تسلط پیدا کرد ۹ ماه حکومت می کند و یک روز هم اضافه نمی شود.( مناطق ۵ گانه : دمشق- حمص- اردن- حلب- قنسرین)

منابع

   عصر ظهور علی کورانی - ص ۱۲۴                             غیبت نعمانی - ص ۱۶۰


   روزگار رهایی - ص ۱۲۹                                          بشارت الاسلام ص ۹۷
  بحار الانوار ج ۵۲- ص ۲۴۸ و ۴۴۸                              منتخب الاثر  ص ۴۵۷
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 امام زین العابدین (ع) : امر قائم (عج) از سوی خداوند حتمی است و امر سفیانی نیز از جانب خداوند قطعی می باشد و قائم ظهور نمی کند مگر پس از آمدن سفیانی.

منابع

بحار الانوار ج ۵۳ - ص ۱۸۲                       عصر ظهور علی کورانی ص ۱۱۵

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

۱- مشخصات سفیانی :

 نام . نام خانوادگی. کشور. شهر. منطقه. چهره و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۵۲
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

تجدید نظر طلبى در آیین وهابیت

وهّابى گرى بر اساس سَلَفى گرى استوار مى باشد که با هر نوع تجدّد و دگرگونى در زندگى بشر مخالف است. روزى که عبدالعزیز بن عبدالرحمان در سال 1344ق بر حرمین شریفین مسلّط شد ناچار بود که وضع حکومت خود را با اوضاع روز جهان تطبیق دهد و زندگى وهابیان را، که بر اساس زندگى بدوى استوار بود، دگرگون سازد. لذا با ورود مظاهر تمدن جدید از قبیل تلگراف و تلفن و دوچرخه و اتومبیل و... موافقت کرد و این خود خشم پیروان متعصب او را برانگیخت و غائله فجیع و خونین «اخوان» را پدید آورد که در تاریخ، مشهور است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۴۳
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری
 
تاریخ : دوشنبه 26 اسفند1392 - 16:40

جت الاسلام و المسلمین جناب شیخ حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت جنابعالی احتراما معروض می دارد بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام با عنایت

شما سرهنگ نیستید، درست؛ اما شأن مردم شریف ایران بسیار والاتر از آن است که وقتی از مسئولین خود سوالی را می پرسند به جای شنیدن پاسخ مناسب به سمت دادگاه ها و دادسراها راهنمایی شوند!
به وظیفه ی انقلابی و مطالبه گرایانه ی خود، بر خود لازم می داند که نکاتی را به منظور طرح دغدغه و از روی دلسوزی و خیرخواهی و نیز به منظور تنویر افکار عمومی خدمت حضرتتان تقدیم نماید:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۷:۵۰
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری
برتری امام علی علیه السلام بر سایر اصحاب
برتری امام امیر المومنین علی ـ علیه السلام ـ به چند طریق قابل اثبات است که به اختصار برخی را ذکر می کنیم:
1. برتری امیرمومنان را می توان از سابقه اسلام آن حضرت و سابقه جهادی آن حضرت در کنار رسول خدا و وفایش نسبت به پیامبر فهمید که این کار با مراجعه به تاریخ و منابع تاریخی امکان پذیر است که به برخی از آن ها ذیلاً می پردازیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۴۴
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

1- آن کسى که نداى تفرقه‌ى بین شیعه و سنى را سر میدهد و به بهانه‌ى مذهب، میخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمیدانند… افرادی را هم از بین شیعیان میشناسیم که فقط مسئله ‏شان مسئله ‏ی نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند ، به مقدسات اهل سنت اهانت میکند، عرض میکنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۴۸
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

مقام معظم رهبری و آیت الله بهجت

افسران - مقام معظم رهبری و آیت الله بهجت
sarzaminmanحجت الاسلام و المسلمین پناهیان می فرماید:

در دیدار ی که رهبر معظّم انقلاب از منزل آیت الله بهجت داشتند ایشان خواب خود را برای رهبر انقلاب نقل کردند[وفرمودند]:
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۴۱
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

روایتی عجیب وتامل برانگیز از امام خمینی (ره)

افسران - روایتی عجیب وتامل برانگیز از امام خمینی (ره)
sarzaminmanامام : بعد از من کسی خواهد آمد که پرچم را به دست حضرت مهدی خواهد داد

پایگاه صالحات حجةالاسلام مهدوی:
خدا رحمت کند شهید عراقی و یکی از شخصیتهای سیاسی خوب امروز که متأسفانه نمی توانیم اسم ببریم ، میگویند وقتی امام در ابتدای نهضت اولین اعلامیه سیاسی خود را داد ، (خوب ما در حد فهم خودمان درک میکردیم ، نمی دانستیم روح خدا کجا را دارد میزند) گفتیم خوب مردم ایران در فقر و بدبختی و استکبار این طاغوت هستند و امام می خواهد این ایران را به آرامش و رفاه برساند .
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۳۹
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری
دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 - 17:30

الهام چرخنده: به رهبر انقلاب می‌خواهم بگویم «آقا سایه‌تان بر سر ما مستدام و روز پدر بر شما مبارک باد»

خبرنامه دانشجویان ایران: ظهر امروز دوشنبه جشن فرهنگ و هنر انقلاب با عنوان «تجلی شیدایی» به منظور تقدیر از جوانان هنرمند جبهه فرهنگی انقلاب با حضور تعدادی از اهالی عرصه فرهنگ و هنر به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شهید چمران دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا سرشار، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، انسیه شاه‌حسینی، جمال شورجه، فرج‌الله سلحشور، علی‌محمد مؤدب، جهانگیر الماسی و سیدضیاءالدین دری دراین مراسم حضور داشتند. 

علی عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: هدف از برگزاری چنین مراسمی طبق بیانات رهبری حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب است که به صورت خودجوش جریانات فرهنگی را هدایت می‌کند. و ما در دانشگاه تهران تلاش کردیم که با حمایت از عناصر فرهنگی جبهه انقلاب آنها را تقویت و حمایت کنیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۵۷
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 - 12:28


رحیم پور ازغدی در گفتار «تفکر مادّی، منشاء همه تردیدها» مطرح کرد؛

تا چند ماه دیگر، «عقاید واقعی» افراد در جناح بندی های جدید، شفاف خواهد شد

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر کسانی به شعار حق و به باطل اینطوری نگاه کردند که آن آب است و مفید و حقیقت است و این کف روی آب است و نوعی فریب است و سراب است کف روی آب، آن وقت در مقابل شعارهای دشمن و شعارهای باطل نمی‌ترسد و تردید نمی‌کند و عقب نشینی نمی‌کند و طمع نمی کند و قلبش نسبت به شعارهای جبهه حق محکم است.  

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سایت مرکز نشر آثار و آراء حسن رحیم‌پور ازغدی بسته صوتی جدیدی از سخنرانی‌های وی را با عنوان «"تفکر مادّی"، منشاء همه تردیدها» منتشر کرد که محورهای سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی به شرح زیر است:
 
1) انقلابیون ، چگونه تردید می کنند ؟ و نسبت آن با "ماتریالیزم" ؟
2)چرا فلسفه ی " پراکسیس" مارکسیستها و "پراگماتیزم" آمریکایی ، دو قلو های ایدئولوژیک بودند؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۴۲
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری