طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)
نظرآیت الله وحید خراسانی درباره هدیه دادن به مدیران دولتی

آیت‌الله وحید خراسانی در پاسخ به استفتایی نظر خود را در خصوص استفاده از هدایایی که مدیران و پیمانکارن دولتی به تناسب جایگاه شغلی خود می‌گیرند بیان کرد.












 آیت‌الله "وحید خراسانی" در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره استفاده از هدایایی که مدیران و پیمانکارن دولتی به تناسب جایگاه شغلی خود می‌گیرند بیان کردند.

متن سئوال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

حکم استفاده از هدایایی را که به مشاوران، پیمانکاران به واسطه جایگاه شغلی ‎ می‌دهند بیان فرمایید و آیا ناچیز بودن هدیه( مانند سررسید، کارت تبریک، شکلات و....) موجب تفاوت در حکم است؟
 
آیت‌الله وحید خراسانی: هدیه اگر براى تطمیع و وادار کردن گیرنده هدیه به تخلّف از قانون یا شرع باشد مثل اینکه بخواهد حق دیگران را تضییع نماید گرفتن آن جایز نیست و در صورتى که براى تسهیل در امر هدیه دهنده باشد خلاف اخلاق ایمانى است و اگر براى تشویق زیردستان از طرف کارفرما است مانعى ندارد.
 
 پدر اینجانب یک پروژۀ مهندسی را به صورت پیمان کاری انجام دادند، کارشناس مسئولی که در ادارۀ مربوطه باید کار ایشان را تأیید می‌کرد از ایشان برای امضا کردن، طلب مبلغ مشخصی کرد و پدرم تا حد توان از این کار امتناع کردند، ولی در نهایت مجبور شد برای گرفتن حقشان مبلغی کم‌تر را با عدم رضایت بپردازند، حال این کار درست بوده و درآمدی که از این پروژه به دست می‌آید حلال است یا خیر؟ حال وظیفۀ ما چیست؟
 
آیت‌الله وحید خراسانی: اگر رسیدن به حق خویش متوقّف بر دادن مالى به ظالم باشد، دادن آن مانعى ندارد هرچند گرفتن آن بر ظالم حرام است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۱
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">