طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

تحول درونی از دیدگاه مقام معظم رهبری(2)

چهارشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۴۰ ب.ظ

تحول درونی از دیدگاه مقام معظم رهبری(2)

بسم الله الرّحمن الرّحیم‏

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النّهار، یا محول الحول و الاحوال، حوّل حالنا الى احسن الحال‏

عید سعید نوروز را که امسال با طلیعه‏ى ماه مبارک رمضان همراه است، به همه‏ى هم‏میهنان عزیز، بخصوص به خانواده‏هاى معظم شهداى عزیز، همچنین به جانبازان عزیز و خانواده‏هایشان و به آزادگان عزیزمان، تبریک عرض مى‏کنم. بحمد اللّه خداى متعال بر ما منت نهاد و با بازگشت آزادگان به آغوش خانواده‏هایشان، به ملت عظیم‏الشّأن ایران عیدى داد. از خداى متعال متضرعانه درخواست مى‏کنیم که بقیه‏ى این عزیزان را که هنوز در زندانهاى عراق هستند، به سلامت به میهن برگرداند و دل بقیه‏ى خانواده‏ها را هم با خبر خوشى از عزیزانشان شاد کند و جانبازان عزیز ما را هم به سلامت و عافیت برساند.

نگاه کوتاهى به سال گذشته مى‏کنیم، که براى امت اسلامى سال بسیار پُرماجرایى بود؛ هم در خلیج فارس و منطقه‏ى ما، و هم در بعضى مناطق دیگر، بخصوص براى ملت عراق سال سختى بود. مجموع این حوادث، این نتیجه را مى‏دهند که ملتهاى مسلمان مانند همه‏ى ملتهاى ضعیف جهان سوم، چقدر به استقلال و آزادى احتیاج دارند، و به اینکه سرنوشت آنان در سرپنجه‏ى اقتدار قدرتهاى جاه‏طلب و مادّى و کسانى که جز به منافع خودشان فکر نمى‏کنند، نباشد. البته این حوادث، حوادث تلخى بود؛ لیکن تجربه‏هاى بزرگى هم براى ملت ما و دیگر ملتهاى اسلامى به جاى گذاشت، که جا دارد همواره از آن تجربه‏ها استفاده بشود و ما این درسها را از یاد نبریم و فراموش نکنیم.

به توفیق پروردگار، در خلال سال گذشته، حقانیت ملت ایران در بسیارى از سخنان و مطالبى که در طول ده سال گذشته داشت، بر افکار عمومى عالم روشن شد و ملت ایران در چشم مردم دنیا، به آن والایى و عزتى که شایسته‏ى آن است، دست پیدا کرد.

سال گذشته، براى داخل کشور و ملت عزیز ما هم سال پُرحادثه‏یى بود؛ از جمله، حادثه‏ى بسیار غم‏انگیز زلزله در شمال کشور، و حادثه‏ى سیل در مناطقى مثل سیستان، و حوادث دیگرى از این قبیل را داشتیم. البته این حوادث، تلخ و سنگین بود؛ لیکن همین موارد هم میدان تجربه و آزمایشى براى ملت بود که بدانند تلاش آنان چقدر کمک‏کننده، و همکارى آنان با دولت، چقدر شفابخش و التیام‏بخش است.

در این حوادث، شما ملت عزیز ما توانستید با کمکهاى خودتان به دولت و به مردم آسیب‏دیده‏ى کشور، کارى بکنید که در طول تاریخ گذشته‏ى ما بى‏سابقه بود. ما زلزله‏هاى بسیارى را دیده‏ایم؛ حوادث طبیعى بسیارى را در گذشته از نزدیک شاهد بوده‏ایم؛ حادثه‏یى باعظمتِ زلزله‏اى که در شمال پیش آمد، بعضاً در گذشته هم اتفاق افتاده بود؛ لیکن هیچ‏وقت نشده بود که آثار و عوارض آن حوادث تلخ، به این سرعت به سمت بهبودى پیش برود که در این بار اتفاق افتاد. البته کمبودها در آن مناطق زیاد است؛ لیکن آنچه که از پیشرفت امور و کمک به زلزله‏زدگان و آسیب‏دیدگان و تأمین مسکن و غیر این‏ها اتفاق افتاد، به برکت همکارى و همدوشى مردم با دولت و تلاش فراوان ملت و دولت در این زمینه بود.

بحمد اللّه در سالى که گذشت، دولت در برنامه‏هاى خود و در سیاستهایى که در پیش گرفته بود، تلاش زیادى را مبذول کرد، که یقیناً تأثیرات مثبتى را در زندگى مردم داشته و خواهد داشت؛ اگرچه ما راههاى طولانى در پیش داریم و به تلاش و مجاهدت زیادى احتیاج داریم. بازهم باید دولت و ملت، دست در دست و دوش‏به‏دوش، در جهت اهداف عالى انقلاب و کشور به پیش بروند و مشکلات را برطرف کنند.

نگاهى هم به سال 1370 این سالى که اکنون در طلیعه‏ى آن قرار داریم بکنیم. امیدواریم که امسال، سال فرخنده و مبارکى باشد. از اینکه در طلیعه‏ى این سال، ماه مبارک رمضان آغاز شد و خداى متعال در طلیعه و مقدمات این سال لطف فرمود و نعمت باران را به شکل مطلوبى تقریباً در همه جاى کشور نازل کرد، ما مى‏توانیم آن را به فال نیک بگیریم. امیدواریم که سال سرسبز و پُرمحصول و سال عزت و عظمت براى ملت ما و سال دلخوشى براى خانواده‏ها و همه‏ى آحاد مردم در هرجا که هستند، باشد.

ما صبح روشنى را مشاهده مى‏کنیم. احساس مى‏کنیم که ملت ایران إن شاء اللّه به سمت پیشرفت در حرکتند. استقلال، آزادگى و مردانگى این ملت، شجاعتى که در همه‏ى صحنه‏ها از خود نشان داد و مى‏دهد، برخوردار بودن او از مسئولان خوب و دولتمردان مخلص و دلسوز و انقلابى و علاقه‏مند، همه را ناشى از عمق رشد و بالندگى این ملت عزیز که نتیجه‏ى تاریخ پُربار اوست مى‏دانیم. البته تقواى الهى، پرهیزگارى و خداترسى مردم و حرکتشان به سمت اهداف الهى، به آنان کمک خواهد کرد که این راه را با سرعت و سهولت بپیمایند و إن شاء اللّه به اهداف عالیه نایل بشوند.

ماه رمضان، ماه دعا و ماه ذخیره کردن تقواست؛ ماهى است که ما باید در آن، به برکت عبادت و توجه به پروردگار، قوّت روحى و معنوى پیدا کنیم و با آن قوّت روحى و معنوى، سنگلاخها را بسرعت و سهولت بپیماییم و راه‏ها را بخوبى طى بکنیم.

امیدوارم که ملت ایران با کسب تجربه از گذشته‏ها، برادرى و همکارى و همدلى در میان یکدیگر را قدر بدانند و آن را هرچه بیشتر کنند. مردم باهم مهربان باشند و به کمک یکدیگر بشتابند؛ بخصوص در این ایام به کمک مستمندان بشتابند. کسانى که دارند و مى‏توانند، حتماً به کسانى که نادار و محتاج و مستمندند، کمک کنند. این روح همکارى و همیارى در میان ملت ما که سنت قدیمى و دستور عالى اسلام است چیز بسیار ارزشمندى است؛ آن را حفظ کنید و بخصوص در ایام عید و ایام ماه مبارک رمضان، آن را بیشتر اهمیت بدهید. روحیه‏ى مردم‏دوستى، روحیه‏ى ایثار و از خودگذشتگى، براى دیگران فکر کردن و کار کردن، روحیه‏اى است که ملت ما را به نتایج و غایات این حرکت خواهد رسانید.

با دولت و با مسئولان، همچنان که تاکنون بوده‏اید، همدل باشید و کمک کنید. همه در یک سنگر قرار دارید و دشمن در مقابل شماست. در سال 70، إن شاء اللّه باید این مجاهدت عمومى براى سازندگى کشور، رشد و سرعت بیشترى پیدا کند، تا ما در پایان این سال شاهد پیشرفتهاى زیادى باشیم، و إن شاء اللّه توفیق و کمک الهى شامل حال همگان باشد.

من مجدداً به همه‏ى ملت ایران، به خانواده‏هاى عزیز، مسئولان گران‏قدر، خانواده‏هاى شهدا، جانبازان، آزادگان، غریبان دور از وطن و ایرانیانى که در خارج از کشورند، صمیمانه تبریک مى‏گویم و توفیق همه‏ى شما را از خداوند متعال مسئلت مى‏کنم.

و السّلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته‏

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۵
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">