طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

خیر دنیایی نماز شب برای مرحوم بهلول

پنجشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ

 
آیه ها و آینه ها (۲۰)
خیر دنیایی نماز شب برای مرحوم بهلول
حوزه/ چه رازی در دل شب قرار دارد که اکثر اولیا خدا با شب زنده داری و واجب کردن نماز شب بر خود به درجات والا رسیدند و خداوند متعال اینگونه در قرآن کریم به آن اشاره کرده است!؟

وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ (اسراء/79)

و پاسی از شب را برای خواندن نماز بیدار باش

حکایت؛

 عالم ربانى، حاج شیخ محمد تقى بهلول مى‏ فرمود: نماز شب، خیر دنیا و آخرت را دارد، وقتى مى‏گوییم بخوانید دلیل هم داریم که خیر دارد، مثلا زمانى که در مدرسه فیضیّه با بقیه رفقا درس مى‏خواندیم روزگار خیلى به سختى مى‏گذشت، یک سال، نیمه شعبان مصادف با ایام زمستان بود، هواى قم به حدى سرد بود که آب در چند ثانیه یخ مى‏ زد.
شب نیمه شعبان در مجلس جشنى که به مناسبت میلاد حضرت مهدى‏علیه السلام تشکیل شده بود، شرکت کردم، وقتى به مدرسه برگشتم درب مدرسه بسته بود، به سمت حرم رفتم دیدم درب حرم هم بسته است و هوا هم خیلى سرد بود و از طرفى مقید به خواندن نماز شب بودم، لذا جلو درب حرم ایستادم و در همان سرمای هوا روى زمین شروع به خواندن نماز شب کردم. 
نماز که تمام شد، یک مرد ترک زبان جلو آمد و گفت: حرم کى باز مى‏شود؟ گفتم: یکى دو ساعت دیگر. گفت: دوستانم منتظر من هستند، باید بروم، شما لطف بفرمایید این شمعها را بگیرید و هر شب جاهایى از حرم که تاریک است از طرف من روشن کنید. 
شمعها را گرفتم و بعد مقدارى به من پول داد و رفت، وقتى توجه کردم دیدم 500 تومان است، در آن مان مبلغ قابل توجهى بود که با آن بسیاری از مشکلات حل شد، بله! این یک نمونه از خیر دنیا و آخرت در نماز شب است1

شب نماز مصطفی را دیده است                           شب مناجات علی بشنیده است2

  1. با اقتباس و ویراست از کتاب شبهای عارفان
  2. حبیب چایچیان(حسان)


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۷
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نظرات  (۱)

سلام علیکم

با "اعتقاد به موعود در دیگر ادیان" در خدمتیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">