طریق فلاح

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

مباحث معرفتی ، بصیرتی ،قرآنی ، اجتماعی و...

بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ فروردين ۹۵، ۲۲:۱۲ - طاها میرویسی
    :)

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دریافت فایل درس اخلاق

سنگین بارترین وکوشاترین


سلسله دروس اخلاق مقام معظم رهبری

1- سنگین بارترین وکوشاترین

عن النبی (ص): .... و أمقت‏ النّاس‏ المتکبّر. و أشدّ النّاس اجتهادا من ترک الذّنوب.[1]

   مقت به معنای گناه و سنگینی باری است که بر دوش انسان قرار می‌گیرد. می‌فرمایند: متکبر سنگین ترین بارها را، بار گناه را بردوش دارد. بخاطر تأثیری که روحیه تکبر وخود برتربینی می‌گذارد برعمل انسان. هم با بندگان خدا، هم با خود خدای متعال عزّ وجلّ. لذاست که تکبر موجب می‌شود که انسان سرازیر بشود دراین درّه هولناک.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۰
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

 

10   راه تضمینی برای فروپاشی رابطه


طبق آخرین یافته ها، تداوم و تکرار 20اشتباه درطرز تفکر و برقراری ارتباط که افراد مرتکب آن میگردند، توانایی نابود ساختن هر رابطه ای را دارا میباشد:


1- سرسختانه همواره خود را حق بجانب دانستن، حتی زمانی که ادله کافی در اختیار نداشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۰
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

جناب دکتر حسن خان روحانی این تذهبون؟

چرا این قدر عجله؟ این تذهبون؟ هنوز خیلی کار داریم. بزارید آنچه که توافق کرده‌اند رو بیاورند واندیشمندان و نمایندگان ملت بررسی و تحلیل کنند بعد جشن بزرگ هسته‌ای رو بگیرید. نمی‌دانم با این عجله چه چیزی رو می‌خواهید ثابت کنید و چه چیزی رو می‌خواهید بدست بیارید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۹
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری
29 سال حاصل رنج‌ها و زحمات پدر و مادر در یک خانه محقر و اتاق کوچک بوده، از همان ابتدا بیماری روحی و روانی که بر اثر جراحات ترکش و موج گرفتگی متعاقبا به وجود آمد همسر خود را طلاق و دختر یک ساله‌اش در خانه مادری تربیت شد و در طول زندگی از مهر پدری بی‌بهره شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۶:۰۱
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است،

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم، تاکید کردند: آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است، خودتان را آماده کنید برای ادامه‌ی مبارزه با استکبار.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۵:۴۴
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

نجوای دل

 

باران خوبی باریده بود و مردم دهکده‌ی شیوانا به شکرانه نعمت باران و حاصلخیزی مزارع، عصر یک روز آفتابی در دشت مقابل مدرسه شیوانا جمع شدند و به شادی پرداختند. تعدادی از شاگردان مدرسه شیوانا هم در کنار او به مردم پراکنده در دشت خیره شده بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۶:۱۰
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

بغلم کن عشق خوبم

آن شب وقتی به خانه رسیدم دیدم همسرم مشغول آماده کردن شام است. دستش را گرفتم و گفتم “باید راجع به موضوعی باهات صحبت کنم”. او هم آرام نشست و منتظر شنیدن حرف‌های من شد. دوباره سایه رنجش و غم را در چشماش دیدم. اصلاً نمی‌دانستم چه طور باید به او بگویم، انگار دهنم باز نمی‌شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۸
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

*اهمّیت یاد حضرت حجّت در شب قدر

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان به شرح دعای ابوحمزه ثمالی پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید:

 
*اتّصال به خدا در همین دنیا
 
ذوالجلال و الاکرام، حضرت حق می‌خواهد همه انسان‌ها را به یک حال ببیند، حال اتّصال به خودش. لذا از هبوط که فرمود: من برای شما هادی می‌فرستم، ملاکش عندالاولیاء از فرستادن هادیان الهی این بود که هادیان الهی به انسان‌ها بگویند: بالجد شما متعلّق به خدا و لله هستید و در همین دنیا «إِلَیْهِ راجِعُون‏»، این «إِلَیْهِ راجِعُون» اتّصال است که همه انسان‌ها به پروردگار عالم متّصل گردند، نه گروه خاص.
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۲۳:۰۲
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری
شباهت های حضرت زهرا سلام الله علیها وشب قدر
 
تقدیر مقدرات در شب نوزدهم، و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضا در شب بیست و سوم است. مهم‏ترین و با ارزش‏ترین شب، در بین شب‏هاى رمضان، "شب قدر" است که قرآن در عظمت آن میفرماید:لیلة القدر خیر من الف شهر. [1] شب قدر بهتر از هزار ماه است.امام صادق علیه السلام می‏فرماید: «شب قدر، قلب رمضان است».[2] شاید بتوان راز این عظمت لیالی قدر، را در چند نکته خلاصه نمود:1. نزول قرآن [3] در این شب. 2. نزول فرشتگان مقرب [4] خداوند براى تقدیر امور جهان 3. عبادات و ثواب های که برا ی انسان در چنین شبى ایجاد می‏شود. 
۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۲۲:۳۴
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری

ناگفته های غواص بازمانده

گفت‌وگو با غواص کربلای 4

500 غواص با رمز یا محمد رسول الله(ص) به دل اروند رود زدند. عملیات لو رفته بود. پس از عقب نشینی نیروها از 500 غواص شناور در اروند رود تنها 200 نفر از آنان برگشتند.

 

شهدای غواص با آمدن‌شان در میان مردم ایران موجی از شور و شعور را احیا کردند و  این مهم را به رخ جهان کشاندن که خون به ناحق ریخته‌شان همچنان در رگ‌های نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی در جریان است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۷:۱۰
عبد الله پورفلاحیان کوه کمری